V oblasti retailu má za sebou CEOS Data řadu úspěšných projektů. O nabyté zkušenosti jsme přijeli s radostí podělit na konferenci o digitalizaci retailu Digitech. Představili jsme tu svou vizi chytré práce s daty a hostům na stánku rozdali spoustu výborné kávy.
Naše datová řešení pomohla nejednomu maloobchodníkovi optimalizovat byznys. Na konferenci Retail in Detail: Digitech zaměřené na digitální technologie jsme rádi předali načerpané poznatky. Na pódiu představili Lukáš Baroch s Danem Maškem nabitou prezentaci o správné práci s daty a na stánku jsme účastníky povzbudili kávou a soutěží o prémiový rum.
Podívejte se, jak na Digitechu bylo
Spolehlivé informace o zákaznících a jejich chování jsou zlatým dolem retailu. Nicméně ne každý, kdo data sbírá, je pak umí správně vytěžit. Lukáš Baroch a Dan Mašek se ve své prezentaci nastínili, jak by mělo v maloobchodu ideální datové workflow vypadat.
Lukáš zdůraznil, jak důležité je mít pro práci s daty pevné základy – promyšlenou strategii kam data ukládat, jak s nimi dále pracovat a jak se dle nich rozhodovat. Ve chvíli, kdy má společnost data integrovaná a dobře zabezpečená, je na čase naučit s nimi pracovat zaměstnance. Celé snažení pak přinese ovoce v podobě přesného reportingu a podkladů pro další byznysový růst.
Ukázka z prezentace Lukáše a Dana
Na teoretický rámec navázal Dan příklady z praxe, které ukazují, že se sázka na kvalitní práci s daty vyplácí. Třeba ve formě 71% nárůstu aktivace zákazníků, u nichž hrozí odchod ke konkurenci. Základem je data vhodně zpracovat a i zdánlivě obyčejné informace vnímat jako vzácnou datovou rudu, ze které jde pro retail vytěžit zlato.
Vstřebat tolik zajímavých přednášek je trochu výzva pro pozornost, proto jsme si na stánek pozvali baristu, aby posluchače vzpružil dávkou kofeinu. Účastníci Digitechu s námi tak mohli nad šálkem kávy probrat práci s daty a zasoutěžit si o lahev prémiového rumu Zacapa La Armonía.
Na záludnou soutěžní otázku „Kolik mají naše kanceláře v Ostravě a v Praze dohromady m2“ (je to 1040 m2), se nejlépe podařilo odpovědět Tomášovi z Decathlonu. Měl to ale těsné. Druhý nejlepší odhad byl od něj vzdálený pouhých 13 metrů. Rum už k Tomášovi putuje, věříme, že bude chutnat. Těšíme se na další setkání nad daty!
P. S. Chcete vědět, jak pojmout změnu ve velkém DWH/BI systému? Náš CEO Milan Marťák vám to vysvětlí níže.