I přes existující omezení, ChatGPT přináší velmi působivé výsledky, díky nimž si lidé uvědomují, jak daleko umělá inteligence již dospěla.
Není náhodou, že jak Alphabet, tak Microsoft označily přechod na AI za jednu z největších výzev, kterým aktuálně čelí a zároveň začátkem tohoto měsíce oznámily své plány restrukturalizace.
Generální ředitel společnosti Microsoft, Satya Nadella dokonce mluvil o nadcházejícím posunu platformy, přičemž pravděpodobně odkazoval na služby s umělou inteligencí jako na další velkou změnu v technologii po přechodu na mobilní zařízení.
Co ale nakonec spotřebitelé očekávají, že se kvůli zvýšenému využívání umělé inteligence změní a které oblasti života budou s největší pravděpodobností ovlivněny v příštích třech až pěti letech?
Společnost Ipsos provedla na konci roku 2021 globální průzkum na toto téma a výsledky shrnuje následující graf.
Vzorek online dotazovaných: 19 054 respondentů (16–74 let) z 28 zemí. Od listopadu do prosince 2021. Zdroj Ipsos
Vladimír Ira/Statista