S CEOS Data jsme vybudovali největší věrnostní program v ČR, který využívá přes tři miliony zákazníků. Je založený na omnichannel přístupu, takže ať už zákazník přijde na prodejnu, objednává na e-shopu nebo s námi komunikuje e-mailem, vždycky víme, o koho jde a jaká je jeho historie s námi. Nabídky šijeme zákazníkům na míru a mohou je využít, kteroukoli cestou. A to je to, co jim vyhovuje.
CRM manažer, Dr.Max
Lékárenský řetězec Dr. Max je jedním z nejvýznamnějších hráčů na českém trhu s léky. Od svého založení v roce 2001 se rozrostl na cca 500 poboček po celé zemi a stále se rozvíjí. Dr. Max se zaměřuje na prodej léků, zdravotnických potřeb a kosmetiky. Díky svému rozsáhlému sortimentu, vlastní značce léků, inovativnímu servisu a konkurenceschopným cenám si získal širokou zákaznickou základnu. V současné době Dr. Max pokračuje v expanzi na zahraničních evropských trzích.
V roce 2010 se pro lékárenský řetězec Dr. Max stala jedním z klíčových prvků plánované expanze zásadní rekonstrukce stávajícího věrnostního programu. Úkolem CEOS Data bylo během několika následujících měsíců přinést nový pohled na celé řešení, navrhnout robustní a dostatečně dimenzovanou architekturu a zajistit funkční technologii pro ambiciózní plány klienta.
Zákazník se dlouhodobě potýkal s nízkou výkonností věrnostního programu – ať už z technického pohledu, či z pohledu schopnosti využití potenciálu nasbíraných dat.
Současně s potřebou změny technického řešení klient plánoval i rozsáhlou akvizici nových zákazníků. Původní řešení nebylo schopné dodávat plnou paletu Customer a Business Intelligence analýz, trpělo na velké objemy nepoužitelných dat s velkou chybovostí a nepřesností.
Nejdůležitější funkce věrnostního programu z pohledu zákazníka, tedy sběr bodů, značně zatěžovala firemní účetnictví z hlediska vlastní správy a vytváření dohadných položek. Jako nutný krok se ukázala i přeregistrace zákazníků stávajícího věrnostní programu.
Vzhledem k dlouhodobé spolupráci společnosti CEOS Data se zákazníkem byla analýza výchozího stavu velmi přesná a efektivní.
Jako klíčové body modernizace programu jsme stanovili tyto oblasti:
Díky nové architektuře DWH je celý systém od počátku připraven vyrůst do násobků původní velikosti. V současnosti je věrnostní program lékáren Dr. Max se svými více než 3 miliony klientů největším h v České republice a řešení je dimenzováno na další růst. Z důvodu expanze celé skupiny ve střední a východní Evropě bude tato schopnost i v nejbližší budoucnosti extrémně důležitá.
Původní systém neobsahoval příliš spolehlivých dat, a proto se jako nutná ukázala přeregistrace všech stávajících členů věrnostního programu. Zajistili jsme hladký chod systému pro vytváření nových registrací a pro jejich správu. Díky rychlému nahlížení do databáze se podařilo značně zefektivnit i práci vlastního call centra společnosti Dr. Max, jehož informovanost a správu zajistila řešení z dílny CEOS Data.
Za pouhých šest měsíců vznikl zásadně přepracovaný systém, který je dostatečně výkonný a robustní, aby sloužil svému účelu i v případě velmi rychlého růstu, a s tím přibývající náročnosti na technické řešení. Nasazené analytické nástroje a z nich vycházející reporting výrazně změnily schopnost využívat data pro správná a informovaná strategická a provozní rozhodnutí společnosti a pomohla jí stát se jedničkou na českém i středoevropském trhu.
Po dobu naší spolupráce se síť lékáren Dr. Max rozšířila ze 40 na dnešních 460. Nově navržený datový sklad, který je srdcem celého řešení, tedy zvládl nárůst společnosti o více než 1000 %.
Technologický konzultant, CEOS Data
Zásadním benefitem navrženého řešení je možnost přesného a extrémně rychlého reportingu. Ten mohou využívat nejen vrcholní manažeři společnosti, ale prakticky všichni zainteresovaní zaměstnanci. Díky tomu je možné operativně vytvářet nové reportingy určené pro takřka libovolnou skupinu uživatelů. To vše na straně klienta. To přináší nevídanou pružnost a efektivitu celého věrnostního programu.
Díky spolehlivým a hlubokým informacím je nyní možné zkoumat a využívat důležité nákupní zvyklosti zákazníků vzhledem k času a lokalitě. Na datovou analytiku navazuje využití sady dalších firemních aplikací vytvořených na míru (například pro zasílání přesně cílených e-mailových nabídek, automatickou segmentaci apod.).
Zákazníci těží z existence chytrého věrnostního programu tím, že od nás dostávají relevantní nabídky ve správný čas pro ně nejvhodnějším komunikačním kanálem.
CRM manažer, Dr.Max